Bărbat, îmi vând ieftin pantofii cu cristale Swarovski. Perfecți pentru piață

Urc în autobuz. Aglomerația e destul de mare, e oră de vârf. Diverși oameni în jur, niciun cunoscut. Mă uit pe fereastră. Deodată, privirea mea coboară, atrasă de ceva…strălucitor. Prea strălucitor ca să fie pe jos. Îi privesc și nu îmi vine să cred, am impresia că vreun prieten e ascuns în autobuz și vrea să îmi facă o farsă. Dar nu, nu e o glumă. (Sau e? Acum ați putea recunoaște!) Prietenii mei știu că atunci când îmi vine să râd, îmi e foarte greu să mă abțin și nu îmi iese mereu.

Mă mobilizez: “Nu te uita așa de pantofii omului. Scoate din geantă telefonul și fă o poză, poate coboară la prima și unde mai găsești așa o pereche? Măcar modelul să-l ai!” Îmi ascult vocea interioară și fac toate astea în timp record, omul dădea deja semne că ar merge spre ușă. Sau poate se simțea deja amenințat de privirile mele.

Pantofii au fost la piață sau merg la o rudă în vizită sau e ziua cuiva drag (sau orice, e dreptul lor să circule) și vor să fie eleganți, ca niște pantofi care se respectă. De ce o pereche de pantofi mă face să pufnesc în râs? N-am mai văzut pantofi? Ei bine, chiar atât de…eleganți cred că n-am mai văzut. Mai c-aș zice că nu merg cu plasa. Și parcă nici fără ea.

Acum cred că-i vinde mai ieftin. De fapt, dacă mă gândesc bine, omul poate profita și să le crească prețul, în fond nu așa se naște celebritatea, din controverse?

Leave a Reply

