O bună dimineață

Cele mai frumoase clipe le trăiesc dimineața, atunci când pot sta în pat, cu o carte pe genunchi și cu plapuma trasă până la umeri. Mă afund în pernă ca să pot intra mai bine în lumea ce mi se deschide între file și uit orice ar putea să mă scoată din starea asta. Uneori și telefonul îl pun pe silent. Am lângă mine nuci și o cană cu lapte cald sau cacao. Dacă ninge, e și mai bine.  Doar după ce stomacul începe să-mi chiorăie agresiv decid să dau o fugă în bucătărie să încropesc ceva. Și doar sancționându-l că mă abate de la planul meu cu figurile lui de stomac sensibil care are musai nevoie de mic dejun. Și-atunci îmi spun că cititul e la fel de vital ca hrana, oare de ce nu simt asta toți oamenii?

Cele mai frumoase clipe sunt alea în care sunt eu cu mine. Nu, asta nu înseamnă că aș fi antisocială, chiar nu știu cum aș putea trăi în singurătate, dar momentele care mă încarcă sunt cele de la începutul zilei, când sunt eu cu mine. În fond, în primă fază trebuie să te simți bine cu tine ca să poți face asta înconjurat de alții.

Zilele astea sunt rare, trezitul la 5 în fiecare dimineață taie din pofta de a mă lungi în pat cu cartea-n mână, mai ales când taxiul așteaptă să mă ducă la serviciu. Citesc zilnic, însă citesc pe fugă sau așteptând ceva. Autobuzul. Un prieten. Somnul. De-asta iubesc cărțile care au un format accesibil, compatibil cu geanta mea, le iau cu mine oriunde. Sunt însă cu adevărat a ei, a cărții, în zilele astea, puține la număr, în care nu sunt obligată să mă trezesc la ore fixe. Mă trezesc totuși devreme pentru că o aștept pe ea și ne împrietenim încă de dimineață. De multe ori o citesc pe nerăsuflate și abia după ce am dat ultima pagină pot reveni în lumea mea.

Facem împreună primii pași, pentru că nu se știe niciodată ce apare mai târziu și va trebui să o las pe planul doi sau trei. Un telefon. O întâlnire. Un stomac. O carte.

4 thoughts on “O bună dimineață

  1. Oh, ce bine te inteleg.Insa eu citesc seara. Sub patura, cu un ceai (ghimbir sau scortisoara) langa mine. Nu o data ma ia somnul si il aud , ca prin vis, pe al meu chicotind …clar, am luat somn! Dimineata la mine incepe cu intrebarea :azi cine face cafeaua? si te miri ce modalitate de a alege intre noi doi :))

Leave a Reply

