Cuvinte pe care aș vrea să nu le mai aud niciodată

Mă zgârie pe creier, în timpan și pe aortă. Îmi fac rău de câte ori le aud – și nu se întâmplă chiar rar. Am o întreagă listă cu mai multe cuvinte ori expresii pe care le-aș vrea dispărute din limba română. Lista se poate completa, sigur, mai multe expresii ori cuvinte „merită” să facă parte din categoria asta.

Servici, salar, lucrurile care le fac, am decât, să aibe, trebui să : sunt cuvinte ori expresii pe care le-aș vrea dispărute din urechile mele. De azi. Le aud zilnic, și nu lucrez în alimentară ori la piață. Orele 22 sunt și ele responsabile pentru durerile mele de cap. Un mare șef de instituție publică mi-a explicat de ce folosește mereu orele 10, orele 13 în locul ora 10, ora 13. „Sunt mai multe ore, sunt 13 sau 22 de ore, deci folosim plurarul! Așa e corect.” Oricât m-am străduit să îi explic că varianta la plural e greșită, tot așa o folosea. Un om deștept e cel care nu se îndoiește niciodată că el deține adevărul, nu-i așa? : )

aud

Pentru că eu sunt sigură că adevărul e dincolo (de fapt, foarte departe) de noi, vă invit să completăm lista. Asta ca să învățăm din greșelile noastre sau din greșelile celoralți și…să nu ne mai zgâriem pe creier. 🙂

10 thoughts on “Cuvinte pe care aș vrea să nu le mai aud niciodată

  1. Loredana says:

    A intrat Romania in fierbere cu gramatica,frate….Stii ceva?Am si eu ceva ce ma zgarie pe aorta (mi se pare ireala expresia asta):texte ca ale tale,e plin peste tot,nu mai poate trai nimeni fara cratima si acorduri gramaticale perfecte….Oare de ce ne flagelam noi asa?De ce nu incercati sa urmariti alte lucruri care sunt aproape intotdeauna mult mai importante?Blandete,intelegere,respect,urmareste-ti interlocutorul,incearca sa intelegi ce iti transmite si ia-o ca atare…E plin peste tot de oameni frustrati,agresivi si imbufnati din cele mai inexplicabile motive….Chiar consideri ca e asta atat de important?Sau mai bine,e asta suficient de important ca sa lasi sa-ti zgarie aorta???Calmati-va,oameni buni,life is beautiful!

    • Bună Loredana! E dreptul tău să te zgârie (oriunde unde vrei tu) textul meu sau altele asemenea. Cu un lucru sunt de acord cu tine, că viața e frumoasă și că ar trebui să ne bucurăm mai mult de ea. 🙂 În privința greșelilor, nu cred că soluția corectă e să le tolerăm. Când greșesc, prefer să îmi spună cineva, ca să nu repet o greșeală toată viața. O zi frumoasă! PS: Nu există “acorduri gramaticale perfecte”, ori e acord, ori e dezacord!

  2. Loredana says:

    De fapt,nici macar nu ma zgarie,am facut doar o legatura cu textul tau….Da?Asa crezi tu?Si la ce iti foloseste daca incerci sa corectezi pe toata lumea care greseste?Cum crezi tu ca se simte persoana pe care o corectezi?Si inca o intrebare care vine firesc din cea precedenta:ai facut-o vreodata?Sau doar asa pe blog?Si intrebarea finala: cine ne da noua dreptul sa-i corectam pe cei din jurul nostru?Sau cum ajungem la concluzia ca am avea acest drept?O zi minunata iti doresc!Pentru mine,exista acorduri gramaticale perfecte,ce imi poti face? 🙂

    • Cum se simte o persoană când e corectată? Depinde cum o corectezi. Dacă îi explici concret, vii cu argumente și dacă vorbim despre o persoană interesată să își corecteze greșelile și nu despre una care susține că are mereu dreptate, reacția normală e să îți mulțumească. Mi s-a întâmplat de multe ori, chiar și ieri, când am pus pe blog articolul. Și eu sunt corectată deseori și nu pot decât să mă bucur că învăț și cresc după fiecare mică lecție.

  3. Loredana says:

    Da,ce bucurie 🙂 No,iti urez atunci mult succes in lupta ta impotriva agramatilor de pretutindeni!Dar poate ca ti-ar face mai bine sa te asezi pe o banca in parc si sa le zambesti trecatorilor in timpul pe care il pierzi cu asta….

Leave a Reply

