Iubesc Clujul viu

Clujul își dezvoltă în ultimii ani latura asta a evenimentelor și mi se pare supertare. Îmi place la nebunie să văd în Cluj străini și cred că asta e starea normală a orașului. Mi-e rușine însă când văd că se chinuie să ajungă din punctul X în Y și că orașul nu e mereu friendly cu vizitatorii. În ultimii doi ani m-am gândit bine înainte să-mi rezerv vacanța pentru că erau tare multe evenimente pe care n-am vrut să le ratez. Și cât de ciudă îmi e când văd că se suprapun două chestii faine!

Sigur, nu zice nimeni că trebuie să ajungi la toate (e imposibil), dar la cele de marcă ale Clujului am vrut să fiu parte: Jazz in the Park, Electric Castle, TIFF, Zilele Clujului, Opera în stradă, Picnic in the Park, Cluj Never Sleeps plus zeci de concerte care sunt șansa unor experiențe inedite, iar acum Untold (aflat la început de drum). Mi-e greu să mi le amintesc pe toate…atât de multe sunt.

Nu-mi place îmbulzeala, nu ador în mod deosebit cozile și chiar îmi zboară fulgii când cineva/ceva mă obligă să pierd timpul cu treburi inutile, dar încerc să mă pun și în papucii organizatorilor. Am gestionat o campanie mică, la Cluj, și am simțit că la absolut toate aspectele, realitatea contrazicea planul. Dar te adaptezi, înveți din experiențe și sper că vom deveni mai buni. Eu cred în critica aceea care e constructivă, nu în cea absurdă. Semnalează problemele.

nokia_808_pureview_panorama_cluj_2

Cred că e ușor să dai chix când organizezi un festival la care vin sute/mii/zeci de mii de oameni, e foarte greu să nu o faci…de mămăligă. În fond, e o provocare extraordinară să ai “pe mână” un eveniment la care vin mii de oameni. Și, repet, suntem încă la început, noi, la Cluj, pe partea asta și poate de-asta uneori nu știe stânga ce face dreapta, de aici unele cozi mai lungi decât prevede legea și alte bâlbâieli organizatorice. Mă bucur că “s-a spart conducta” cu evenimente la Cluj, numai atunci când ai de unde alege poți aprecia cu adevărat un lucru. E dreptul tău să te bucuri de el, să fii dezamăgit, să protestezi sau să nu participi la el deloc dar, vai, ce bine că trăim într-un oraș viu!

Și protestatarii, și festivalierii (văd că e la modă cuvântul ăsta de-o vreme, deși nu-mi place deloc) îl fac viu. Avem nevoie de ei toți pentru că iubim cu toții Clujul viu, nu-i așa?

Foto: http://www.purepx.com

Leave a Reply

