Like-uri la știri cu oameni morți

A murit fiica regretatei cântăreţe Whitney Houston. 230 people like this
Accident cu 5 răniți, circulație blocată la Cluj. 184 likes
S-a stins în această dimineață. Actorul american avea doar 35 de ani. 442 likes

Cine dă like la astfel de informații? Și de ce?

Mi-e greu să cred că oamenilor le pare bine că au murit alte persoane sau că sunt surprinși plăcut de o astfel de știre. Nu, explicația nu poate să fie atât de banală. Cred mai degrabă că suntem atât de obișnuiți să dăm like la toate pozele, articolele, problemele oamenilor (unele scrise într-un mod haios și-atunci adună like-uri prin comicul situației), încât butonul like se apasă aproape…automat. Din obișnuință. Sau din automatism.

Totuși, aici nu e vorba despre o parodie, despre o glumă, ci e o știre care anunță un accident, un deces. Nu are ce să ne placă la un articol în care se anunță că au murit oameni. Chiar dacă îi știm sau nu, dacă îi simpatizăm/antipatizăm sau dacă habar nu avem cine sunt.

Aș propune ca în unele cazuri (vezi exemplele de mai sus) butonul Like să dispară pur și simplu. Sau Facebook-ul să te întrebe, înainte să dai like: “Are you absolutely sure you LIKE the fact that 5 people were injured today in a car accident? Why do you like this?” Dacă răspunzi la întrebare, atunci da, ai voie să dai like și toți cei din lista ta de prieteni vor intui că vei da LIKE (virtual sau direct la catafalcul lor) și când le vine lor sfârșitul.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s