Ce am învățat în prima lună de PR

Azi se împlinește o lună de când lucrez full time pe PR. Mă ocup de două dintre cele mai faine proiecte (asta o zice atât PR-ul din mine, cât și omul căruia îi plăceau evenimentele astea și înainte să lucreze aici): Jazz in the Park și Târgul de Cariere.

public-relations

În prima mea lună de PR la Fapte am învățat că:

  • mai am de învățat. Mult/multe;
  • e o meserie frumoasă care, la fel ca jurnalismul, nu te lasă să dormi. Poate de-asta mă trezesc la 6 dimineața și încerc să îmi amintesc dacă am trimis sau nu un banner/un contract/un mail/o monitorizare;
  • Excel nu e doar pentru cifre și formule, poți să-l folosești și dacă nu ești contabil/director financiar sau om cu cifre în cap toată ziua. Știri n-am făcut în Excel, nici emisiuni, dar acum descopăr că e util atunci când îți organizezi munca;
  • organizarea și eficiența în muncă sunt vitale; fără ele nu ai niciodată timp pentru nimic sau dai totul peste cap;
  • jurnaliștii de la publicații importante înțeleg că au nevoie constantă de awareness/promovare/parteneriate, chiar dacă sunt în topul celor mai citite/urmărite/ascultate din țară. Și sunt dispuși să încheie parteneriate uneori chiar mai repede decât publicații din orașe mici; așadar, curaj și țintește sus!
  • dacă crezi în firma/produsul/evenimentul pentru care faci PR, totul merge natural;
  • cu cât discuți la un nivel mai înalt, cu atât lucrurile se rezolvă mai repede, mai ușor. Asta era valabil și în munca de jurnalist, e valabil și în PR. Dacă funcționarului îi e teamă că îți dea date, mergi direct la președinte, iar el îți dă tot ce ai nevoie. Provocarea e să ajungi până în biroul lui;
  • schimbările sunt necesare: mă bucur că sunt aici și că fac ceea ce fac;
  • sinceritatea și deschiderea ajută mult în clădirea relațiilor;
  • dacă nu știu ceva, e momentul să învăț. Și sunt multe ceva-uri, iar eu sunt mai mult decât dispusă să-nvăț.
Leave a Reply

