Cum adică să lucrez gratis? SAU Ce îți oferă de fapt voluntariatul

Am întâlnit mulți oameni care se mirau atunci când aflau că cineva e volunatar în cadrul unei organizații sau a unui proiect. “Adică, îi lași pe ăia să-și bată joc de tine? Tu muncești și nu primești nimic în schimb?” Greșit!

Voluntariatul e modul prin care toți putem ajuta. Atunci când vrei să te implici într-o cauză umanitară/într-un proiect sau chiar într-o firmă, cel mai simplu e să voluntariezi. Practic, îți oferi serviciile fără să aștepți nimic în schimb. Simplul fapt că nu aștepți nimic în schimb nu înseamnă că nu primești nimic. Rareori se întâmplă asta. Și depinde mult de tine, ce vrei să obții și încotro te îndrepți.

  • Câștigi experiență (da, se glumește pe tema asta, dar cine în lumea asta nu are nevoie de experiență și de experiențe?)
  • Întâlnești oameni și îți faci contacte care se pot dovedi vitale în viitorul tău
  • Afli cu ce se mănâncă domeniul în care vei voluntaria
  • Obții împlinire și îți găsești motivația
  • Ai șansa de a învăța enorm.

Am devenit voluntar în primul an de facultate. Aveam ceva timp liber, voiam să ajut și mai știam că nimeni nu mă va angaja fără experiență. Și unde obții experiența dacă nu exact în câmpul muncii? Țin  minte că stăteam peste 8 ore pe zi și numai nu-mi venea să plec acasă. Era un semn că îmi place și că domeniul mi se potrivește. Am dat cu bâta-n baltă, am greșit enorm și am învățat mai mult decât puteam învăța din spusele altora. Unde altundeva puteam face toate astea?

Mă bucur mult când descopăr voluntari și printre cei care au terminat liceul sau facultatea, mulți sunt oameni împliniți profesional care nu caută doar să învețe, și vor mai degrabă să-i ajute pe alții. Și le oferă ce au ei mai prețios: timpul. Recent am cunoscut mai mulți vârstnici care voluntariază, au găsit astfel sens pentru viața lor, care însemna, de ceva vreme, doar piață, bucătărie și pat. Să-i vezi ce energici se trezesc dimineața când știu că sunt de folos și fac ceva ce le place!

Asta îmi doresc pentru mine, pentru tine și pentru toți cei dragi: să găsim proiecte în care să merite să ne implicăm, să oferim altora din cunoștințele și din experiența noastră și să fim acolo pentru cei din jur.

La mulți ani, dragi voluntari! Voi chiar faceți ziua și lumea mai bună.

PS: Articol dedicat colegilor mei din JCI Cluj și colaboratorilor de la Cercul de Donatori Cluj/Fundația Comunitară Cluj azi, de Ziua Internațională a Voluntarilor.

Leave a Reply

