Și, de fapt, tu ce faci la serviciu? Dilemele părinților care încearcă să înțeleagă ce e marketingul și PR-ul

Era o vreme când părinții mei știau cu ce se ocupă mezina lor: era elevă, studentă, masterandă ori jurnalistă. Au înțeles ușor și perioada în care făceam vânzări și cea în care lucream în editare de carte. Înțelegeau ei că merg la tot felul de conferințe de presă, proteste, simpozioane, lansări, puneam întrebări și, de regulă, primeam și răspunsuri. Rezultatul muncii mele era, în cele mai multe cazuri, disponibil în scris sau audio: în ziar, în cărți sau la radio.

Problemele pentru părinții mei au apărut în momentul în care am decis, în august 2015,

să las jurnalismul să-și găsească drumul fără mine și să accept o provocare în care îmi doream să mă implic trup și suflet: să fac PR. Explică-le mamei și tatălui ce e marketingul, ce e PR-ul, ce faci tu, de fapt, la birou și de ce e nevoie să muncești un an întreg pentru niște evenimente care au loc în total doar câteva săptămâni. A fost (și încă mai e) o adevărată provocare.

social

Îmi dau seama că tot ce le spun pare destul de abstract pentru niște oameni care nu au avut nicicând de-a face cu domeniul acesta. Primele descrețiri ale frunții lor au apărut în toamna asta, când m-au văzut la TV și m-au auzit (din nou) la radio vorbind despre unul dintre proiectele firmei, și anume Târgul de Cariere. Atunci au concluzionat: “De fapt, tu acum nu lucrezi într-o redacție de radio, ci mergi cam pe la toate televiziunile și radiourile și vorbești despre târg”.

Sigur că am încercat să le explic că munca unui PR nu se rezumă la câteva prezențe la TV și la radio ori citări în presă, că munca din “spatele scenei” e cea care îmi ocupă cel mai mult mintea și timpul, dar mă temeam că ajung din nou la veșnica întrebare: “Și tu, de fapt, ce faci la serviciu? Atunci când nu ești la radio sau la TV…”

Leave a Reply

