Bucurie culturală

Vestea că orașul pe care-l iubesc a intrat în finala competiției pentru Capitala Europeană Culturală 2021 m-a făcut să sar de pe scaun, azi, la birou. Nu am avut răbdare să aștept să dea site-urile de știri vestea, așa că am găsit o transmisie în timp real și am urmărit din birou, în timp ce unii colegi erau chiar la conferința la care se anunțau finaliștii, la București. Am adunat colegii rămași la Cluj în birou, am făcut pronosticuri din care Clujul făcea parte în mod evident și am tremurat de emoții. La propriu. Ne gândeam noi că nu are cum să lipsească Clujul din lista scurtă, dar emoții tot aveam. Parcă dădea copilului nostru bacalaureatul.

Lista scurtă cu 4 orașe cuprinde Cluj-Napoca, București, Baia Mare și Timișoara. Sigur că sper să fie câștigător Clujul, iar subiectivismul mă face să spun că merită cel mai mult. Dincolo de câștigător, am văzut mulți oameni care se bucură sincer că evenimentele culturale ajung să fie din ce în ce mai multe și mai diverse în orașele lor.

servus

Eu am ajuns, în ultimii 2 ani, să mă enervez că au loc atât de multe evenimente culturale. Și asta pentru că, inevitabil, la unele nu aveam cum să ajung pentru că se suprapun deseori. Și atunci trebuie să faci selecție și să mergi acolo unde îți dorești cu adevărat.

De anul acesta fac parte din echipa unuia dintre proiectele culturale de bază ale Clujului – Jazz in the Park – și cred că provocarea e cu atât mai mare pentru noi, cu cât scopul nostru e să aducem cultura cât mai aproape de locuitori, în mediul lor, pe stradă, în parcuri. Cu siguranță va fi un 2016 plin de evenimente culturale, plin de provocări și de încercări. Pe scurt, un an fain!

Felicitări, Cluj, felicitări orașelor participante și finaliste! Felicitări celor care consumă cultură. Mie mi se pare că sunt tot mai mulți astfel de oameni în Cluj în ultima vreme și mă bucură mult lucrul ăsta.

Foto: Cluj 2021 – Capitală Culturală Europeană

Leave a Reply

