O poveste cu fum de la 17 ani

M-am bucurat. M-am bucurat azi când am aflat că Parlamentul a adoptat legea care interzice fumatul în spațiile publice închise. Sigur, mie îmi e ușor să mă bucur, nu fumez și nici nu am de gând să mă apuc.

Am fumat un singur pachet de țigări. Nu azi sau ieri, ci de când mă știu și până azi. Aveam 17 ani și lucram ca barman. Pe locul unde e acum Kaufland în Mănăștur, în Cluj-Napoca, exista un bar (sau cârciumă, dacă vreți să vă faceți o imagine mai corectă asupra locului). Două luni am dus rachiu, bere la halbă stropită cu coniac, vodkă și alte licori clienților care deseori plecau pe multe cărări.

Erau și păcănele acolo și mulți amatori de jocuri cu tot felul de fructe pe ecran. Dar am divagat puțin, cu scopul de a înțelege contextul. Revenim la fumat. A fost un pachet de țigări fumat din…obligație. Nu a stat nimeni să mă oblige cu pistolul la tâmplă, evident (țigara sau viața!), dar a fost o metodă de a supraviețui în fumul înecăcios din bar. Concret, o colegă mi-a spus atunci că aș rezista mult mai bine la fumul din bar dacă aș fuma. Colega mă vedea că tușesc mult din cauza fumului și a venit cu…soluția. Soluția s-a dovedit eficientă, tușeam mai puțin, dar fumatul nu m-a prins nicicum. Țin și acum minte ce am fumat. Un Kent 8. Am terminat pachetul, cu greu, s-a terminat între timp și vacanța, iar eu am revenit la școală. Fără fum.

Azi mă bucur sincer că în curând nu va mai trebui să mă simt ca la 17 ani când vin acasă dintr-un local unde mă întâlnesc cu prietenii.

Informație de context: 

Legea care interzice fumatul în toate spaţiile publice închise a fost adoptată astăzi de plenul Camerei Deputaţilor, cu 164 de voturi “pentru”, 20 voturi “împotrivă” şi 26 de abţineri. Legea va fi transmisă preşedintelui spre promulgare. Mai multe informații găsești aici.

 

2 thoughts on “O poveste cu fum de la 17 ani

Leave a Reply

