Un suflet

Te întrebi vreodată cum ar fi fost viața ta dacă te nășteai în altă țară, în altă epocă, dacă aveai mai mulți frați sau dacă nu aveai norocul să te naști într-o familie frumoasă și funcțională? Când fac acest exercițiu îmi dau seama că am extrem de multe motive să fiu recunoscătoare pentru tot ceea ce am. Am primit de-a gata, fără să merit în vreun fel, părinții, țara, orașul în care m-am născut. Cu bune și cu rele. Toate.

Am aflat de curând despre un proiect pentru copii abandonați și defavorizați și asta m-a făcut să mă gândesc mult la ce am scris mai sus. Fiecare om cred că s-a simțit cândva abandonat, diferența e că acești copii chiar sunt ai nimănui. Ei au șansa acum, prin proiectul Familii de suflet, să petreacă timp cu cineva cărora le pasă de ei.

SURF1

Prin acest proiect, poți să petreci timp cu un copil din centrele de plasament din Cluj, să te întâlnești constant cu el, să povestești cu el și să-i arăți că îți pasă de soarta lui. Poți să-l sprijini în ceea ce vrea el să facă: poate visează să fie muzician și îl ajuți să urmeze cursuri de profil, poate îi dai încredere în el sau poate că vei dori să te implici cu el în tot soiul de activități. Așa, ca-ntr-o familie de suflet. Să jucați Șeptici Americane sau șah și să-i citești din cartea lui preferată. Să mergeți la săniuș sau să-l înveți să meargă pe bicicletă.

Și poate un zâmbet apare. Și poate aduci încredere într-un copil căruia nu i-a spus nimeni că poate merge mai departe și că e un om valoros. Și poate destinul unui copil se schimbă datorită ție. Un suflet. Cam cât ar valora asta?

Detalii despre Familii de Suflet poți afla aici.

12620634_1059287534093826_606696894_o

 

2 thoughts on “Un suflet

  1. E interesanta initativa. Stiu ca a mai existat ceva similar in urma cu cativa ani la Bucuresti. Doar sper sa nu fie din nou abandonati si de noua familie…

Leave a Reply

