De ce votez. Și de ce cred că ar trebui să votezi și tu

Nu-mi place să-mi aleagă alții filmul la care mă uit (în 7 cazuri din 10 probabil aș ieși din sală sau n-aș intra în ea), prefer să aleg eu ce haine port și ce mâncare îmi cumpăr. Prefer să-mi aleg eu cariera și nu să mă aleagă ea pe mine. Sau, și mai rău, s-o aleagă altul în locul meu. Prefer să aleg eu țara în care trăiesc, căci oportunitățile sunt nenumărate. Și prefer să aleg + să decid (și) eu cine e potrivit să conducă țara asta în locul altora care habar nu am pe ce criterii aleg unde pun ștampila.

Nu pot vota pe cineva urmărit penal, nu pot să fiu de acord cu lipsa de corectitudine și cu comportamentul de mahala, nu pot să nu văd manipularea care se face la TV (chiar și fără televizor, tot o văd), nu pot să nu observ cum unii oameni aleg pe baza unor criterii mai mult decât superficiale și pe baza unor minciuni aberante. Și nu pot să stau acasă și să spun că toți sunt la fel. Niciodată nu sunt toți la fel. N-au cum să fie. Dar sunt de acord că e mai ușor să zici asta decât să stai să analizezi, să te gândești și să răscolești în interiorul tău. Să-ți cauți valorile, iar apoi, pe baza lor, să alegi.

fapte-stampila

Am prieteni și rude care candidează la alegerile parlamentare de mâine. Reprezintă partide diferite. Îi cunosc și știu că vor sincer să schimbe în bine țara asta. Din cei 3, unii candidează din partea unor partide care promovează valori similare cu cele în care cred și în care pot să am încredere, în timp ce alții au ales să reprezinte partide care promovează un discurs cu care nu pot fi de acord în niciun fel. Chiar dacă ei mi-s dragi. Dacă la nivel de individ am încredere în toți cei 3, la nivel de partid, viziune, valori, acțiuni am mari dubii în unele cazuri.

3 oameni dragi, 2 partide. Le respect decizia, căci știu că intenția e să facă bine și de o parte, și de alta. Îi respect pe ei pentru curaj și dorința de a-și asuma, îi respect pe cei din țara asta care merită ceva mai bun și mă respect pe mine: uite de-asta merg la vot.

Cum votez? Merg cu inima împăcată și votez pe baza principiilor pe care le am și a valorilor în care cred. Am ieșit în stradă pe vânt și pe ploaie, am criticat și m-am indignat în ultimii ani de multe ori. Am explodat și am generalizat că suntem toți proști. Și nu-i așa. Sper că și tu #iesilavot mâine, să pui ștampila acolo unde te regăsești, unde simți că ești reprezentat. Că nu-s toți la fel. Și dacă nu pui tu ștampila, pun alții în locul tău.

Apropo, vezi că ți-a comandat vecinul pilaf de orez pentru prânz, dacă nu-ți place, e treaba ta. Lui asta i-a plăcut din meniu, nu știa că ești alergic la orez sau că nu-ți place. Aaa, să nu uiți că ai de achitat și nota de plată pentru pilaf.

Leave a Reply

