Despre discuții cruciale și abordarea lor

Ți s-a întâmplat vreodată să fii înțeles greșit de cei din jur sau să vrei să transmiți un mesaj, însă interlocutorul tău să înțeleagă cu totul altceva? Sau să o ia personal, ca pe un atac/ reproș? De aici până la ceartă, supărare și lipsa dialogului e doar un pas. Mie sigur mi s-a întâmplat. Și nu doar o dată. Și acasă, și la birou, și între prieteni. Țin minte că nu îmi era clar unde am greșit sau dacă am greșit cu ceva.

Discuțiile cu mize mari, cele incomode și cele în care vrei să dai feedback negativ – dar constructiv – se pot transforma destul de ușor într-un eșec. De fapt, e nevoie de un expert în zonă ca să nu se întâmple asta. Sau de o abordare diferită de cea cu care suntem obișnuiți în discuțiile noastre de zi cu zi.

Prima carte citită în 2017

Am început să mă gândesc serios la modul în care abordez discuțiile cruciale din viața mea după ce am găsit cartea  Crucial Conversations. Tools for talking when stakes are high. Am găsit-o la birou și, deși nu am început să o citesc imediat, mă interesa subiectul și eram curioasă dacă e un instrument valoros sau doar o altă carte cu așa-zise…secrete. Că-i plină lumea de cărți care promit nemurirea.

crucial-conversations

Azi am terminat-o de citit și o recomand. Înțeleg de ce a fost vândută în peste 2.000.000 de exemplare: vine cu soluții concrete și exemple prin care poți transforma orice discuție dificilă într-una eficientă. Mai rămâne doar să aplic și să-ți recomand și ție cartea dacă vreodată ai fost înțeles greșit, dacă ai evitat discuții dificile sau te-ai închis în tine și ai refuzat dialogul.

Te las cu citatul de la capitolul 2: “Our lives begin to end the day we become silent about things that matter”. Martin Luther King Jr.

 

Leave a Reply

