Ce se întâmplă dacă stăm acasă

E un moment istoric. Și scriu asta fără să cred că folosesc cuvinte prea mari. Așa cum învață azi copiii despre Revoluția din ’89 la istorie, așa vor învăța și despre ce se întâmplă acum în stradă. Într-un fel sau altul.

Acum e șansa noastră să arătăm că vrem o țară democratică, nu una bananieră. Că vrem avansare pe criterii de competență și pe muncă, nu pe nepotism și fraudă. Acum e șansa noastră de a face ceva cu adevărat bun pentru România. Pentru noi, pentru țară, pentru un viitor normal aici.

În ultimele zile am fost în stradă în fiecare seară și noapte. Și atunci când îmi era foame, și atunci când îmi era frig sau somn, și atunci când aveam alte planuri sau întâlniri. Le-am anulat.

Nu pentru că m-a plătit cineva, nu pentru că m-a prostit cineva, nu pentru că nu am ce să fac cu timpul meu. Ci pentru că îmi pasă. Pentru că înțeleg că ordonanța asta ar duce țara într-o direcție pe care nu POT și nici nu VREAU să mi-o imaginez. Mai mult, nu vreau să o trăiesc. O țară în care hoții scapă nepedepsiți, în care borfașii rânjesc cu aroganță și în care munca, bunul simț și libertatea sunt luate în derâdere nu e una în care să îmi doresc să trăiesc vreun minut.

Am evoluat mult ca țară, în ultimii 27 de ani. Acum putem merge înapoi sau înainte. Altă opțiune nu e. Și depinde doar de noi încotro o luăm.

Desigur că noi, cei din stradă suntem obosiți, tracasați, mânioși, frustrați, nedormiți, flămânzi, ocupați, împovărați. Noi, cei din stradă, suntem oamenii care merg la serviciu, deținem firme, avem funcții de răspundere și care nu ne permitem să dormim ziua ca să protestăm noaptea. Chiar și așa, protestăm. Și mi-aș dori să nu abandonăm. Pentru că dacă o facem, nu o să putem niciodată să mai ridicăm capul. Nu o să putem niciodată să spunem că nu-i bine așa. Acum e momentul nostru. Și nu suntem singuri, suntem mulți care vrem asta.

img_20170202_200951

Cine din țara asta a votat pentru amnistie și grațiere? Nici măcar cei care au ales partidul aflat la putere. Cine vrea penali în funcții de decizie? În afară de ei și de grupurile lor de interese.

N-aș vrea să văd România fără cei care au ieșit în stradă. Am trăi într-o țară pierdută, anostă, goală. În stradă sunt, cred eu, cei 200.000-300.000 de oameni care duc efectiv România înainte prin proiectele lor, ideile lor, business-urile lor, profesionalismul lor. Și sunt mândră când îi văd în stradă că nu cedează.

Aseară am văzut oameni obosiți care spuneau că nu mai pot protesta. Că au ajuns la capătul puterilor, după zile și nopți în stradă. Îi înțeleg, și eu am ajuns după miezul nopții acasă, după o zi lungă și puțin somn și după multe zile de proteste.

Ies și azi în stradă pentru că dacă stăm acasă le arătăm că:

  • suntem slabi, iar ei – puternici. Asta vrei?
  • ne dăm bătuți și nu ne ducem luptele până la capăt. Abandonezi de obicei în viață când dai de greu sau doar acum?
  • am ieșit în stradă pentru că e cool și hipsteresc să protestezi, dar imediat ce am dat de frig și oboseală – abandonăm. Că tot mai fain e la căldurică. Nu-mi place frigul, dar tot mai tare urăsc minciuna și manipularea. Tu?
  • pot să facă ce vor ei, că presiunea străzii e un mit, un bullshit. Hai să le arătăm că nu-i așa!
  • trebuie doar să fie perseverenți în prostie, furt, că de acolo încolo totul se rezolvă. Și vor fi perseverenți, nu-ți face griji, vor fura și mai mult și te vor privi cu și mai multă aroganță.
  • suntem niște lași. Eu nu sunt. Îmi asum și greșeli, și victorii. Și cred că la fel faci și tu. 
  • ne-am obișnuit cu ideea și că nu ne mai deranjează chiar așa de tare. Din contră, mă enervează tot mai tare până la punctul în care visez noaptea și mă gândesc ziua numai la asta.
  • nu mai protestăm pentru că de-acum nu mai primim bani de la Soros. Nu știu ție, dar mie nici de la primul protest nu mi-au intrat banii.
  • nu ne dorim cu adevărat democrație și libertate. Vrei asta? Atunci trebuie să-ți asumi că nu vine de la sine, e cu sacrificii și cu lipsuri.

Eu încă mai cred că binele învinge. Dar nu cred că o face singur, trebuie ajutat, susținut, luptat. În fiecare seară, în stradă. #clujulieseinstrada

 

Leave a Reply

