Cum am fost bibliotecară de ocazie. La 7 ani

Stăteam ore în șir în bibliotecă să-mi aleg cărțile, până când bibliotecarele veneau să vadă dacă mai sunt în viață sau dacă nu cumva fac prăpăd în jur. Îmi era greu să aleg dintre miile de cărți expuse la care aveam acces pe alese. Aveam 7 ani și îmi doream să devin bibliotecară. Eram pur și simplu îndrăgostită de cărți. Asta a fost prima meserie la care m-am gândit vreodată.

Îmi imaginam atunci că un bibliotecar citește absolut toate cărțile, vechi sau noi, de copii sau de adulți, indiferent de temă, domeniu sau an de apariție. La vârsta aia ceva mai frumos nu-mi puteam imagina. Căci pe-atunci nu știam ce e aia PR, marketing, evenimente. 🙂

books_0

Într-o zi, la bibliotecă, îmi căutam cărți (aveam voie să aleg cel mult 4), când am observat un băiețel cam de vârsta mea.

Stătea pe un scaun, își aștepta mama. Și tare se mai plictisea. Își bălăngănea picioarele, să fâțâia pe scaun, scotea tot felul de sunete, semn că așteptarea nu era punctul lui forte…L-am luat de mână și l-am dus printre cărți. I-am zis doar atât “Hai că te duc în cel mai frumos loc de aici!” Și l-am dus în zona cărților pentru copii. Am aflat atunci că nu avea abonament la bibliotecă, dar am convins-o pe mama lui să împrumute și pentru el o carte. Că sigur o să-i placă. Mai mult, i-am și recomandat o carte care mie îmi plăcuse mult. Nu știu dacă a citit-o sau nu, nu știu dacă a zâmbit pentru că i se părea interesantă și ciudată reacția mea sau pentru că se bucura sincer că are…cartea lui.

Cam așa am fost eu bibliotecară pentru o zi. De fapt, pentru doar 10 minute. Dar a fost tare plăcută senzația.

Azi e Ziua internațională a Cărții și a drepturilor de autor, dar și Ziua Bibliotecarului. Și deși nu regret că nu sunt bibliotecară, de fiecare dacă când intru într-o librărie, într-o bibliotecă sau într-o casă cu multe cărți, mă transform în copil: caut printre cărți, mă pierd printre rafturi și uit de mine.

La mulți ani, cărților, scriitorilor, bibliotecarilor, librarilor și cititorilor!

Leave a Reply

